Telefon och e-post

StellaKliniken har semesterstängt, och öppnar igen som vanligt den 8:e augusti. När vi har stängt har vi ingen mottagning, inga telefontider, och besvarar inte heller e-post. Om du vill att vi återkopplar till dig när vi har öppnat igen, ber vi dig att skicka e-post. Inkommen e-post kommer att besvaras i den ordning den inkommit när vi har öppnat igen. Var god och lämna INTE meddelanden på telefonsvararen, eftersom dessa raderas automatiskt efter några dagar (vi missar då att du hört av dig).

 

Telefon: 08-581 657 70 samt 021-13 49 00

Telefontid måndag-torsdag 10:00-12:00, övriga tider (samt om vi inte har mjlighet att besvara ditt samtal), finns telefonsvarare. Om vi sitter upptagna i samtal med en annan patient när du ringer, kopplas du automatiskt vidare till telefonsvararen. Tala i så fall in ett meddelande, så återkommer vi till dig.

Om du lämnar ett meddelande är vi tacksamma om du säger ditt namn och telefonnummer långsamt och tydligt, och gärna upprepar telefonnumret en gång, så att vi säkert kan nå dig.

Det är viktigt att känna till att meddelanden som lämnats efter telefontidens slut på torsdagen ofta inte lyssnas av förrän nästföljande måndag på grund av andra arbetsuppgifter på fredagarna.

 

E-post

Det går utmärkt att maila frågor eller boka tider via e-post: info@stellakliniken.se. Vi besvarar ditt mail så snart vi har möjlighet. Mail som skickas på torsdagar läses ibland inte förrän nästföljande måndag på grund av andra arbetsuppgifter på fredagarna. Tidsbokning eller ombokning av tid sker enklast och snabbast via telefon.

 

Vid akuta besvär

Om du har genomgått en behandling hos oss och misstänker att du har fått en infektion eller om någon annan komplikation tillstött, går det som regel snabbast att få ett svar via e-post, eftersom vi kontrollerar den mer regelbundet under dagen än telefonen. Skriv i så fall en tydlig rubrik så att vi omedelbart vet vad det rör sig om (samt personnummer och telefonnummer där vi kan nå dig). Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig med recept eller återbesökstid så snart det är möjligt.

Eftersom vi framförallt behandlar estetiska problem, erbjuder vi inte några aktuttider hos oss, utan kan enbart erbjuda de tider vi för tillfället har lediga. När det gäller receptförnyelse vill vi att man räknar med att det tar ungefär en vecka att få sitt e-recept. Om du brådskande behöver komma i kontakt med hudläkare föreslår vi att du kontaktar Hudläkartjänst på 08-711 34 00, alternativt sjukvårdsrådgivningen (1177) eller närmaste vårdcentral/aktutmottagning.