Betalning

Betalning av läkartid och behandlingar sker direkt, i sin helhet, i samband med besöket – med kontanter eller kort. Fakturabetalning erbjuds endast undantagsvis, och då enbart om man har fått detta godkänt i förväg.

Eftersom StellaKliniken inte har något vårdavtal, täcks inte kostnaden för läkarbesök eller behandling av högkostnadsskydd eller frikort. Vi kan tyvärr inte heller erbjuda rabatterade priser till pensionärer, studenter eller barn/ungdom.

Betalning av faktura

Om vår kortterminal inte fungerar, vid uteblivet besök, eller om några andra speciella omständigheter råder, skickar vi i stället ut en faktura. Som regel får man 30 dagars betalningsfrist. Om du har fått en faktura från oss är det mycket viktigt att du anger det fakturanummer som står överst på fakturan när du betalar. Fakturanumret är kopplat till just dig och din faktura, och utan fakturanumret som referens kan vi inte markera din faktura som betalad. Om du har tappat bort din faktura kan du höra av dig till oss så får du en ny faktura via post. Du kan också få den information du behöver via telefon eller e-post (fakturanummer, summa , samt vårt bankgironummer).

 

Privat sjukförsäkring

De flesta privata sjukförsäkringarna täcker enbart utgifter som rör medicinska behandlingar, det vill säga behandlingar som måste utföras av medicinska skäl, för att bota eller förhindra sjukdomar (ex. bedömning av hudförändringar, borttagning av farliga hudförändringar, i vissa fall Hyprerhidrosbehandlingar). Eftersom vi framförallt utför estetiska behandlingar, är det sällan som våra behandlingar täcks av sjukförsäkringar. Olika försäkringsbolag har dock olika regler, och vissa försäkringsbolag kan ibland bevilja åtgärder av mer kosmetisk natur. Det är dock viktigt att du själv hör dig för med ditt försäkringsbolag innan ditt besök, så att du vet huruvida försäkringsbolaget kommer att täcka kostnaden för ett besök och/eller en behandling eller ej. Du bör också ha med dig en blankett från ditt försäkringsbolag som läkaren kan fylla i (Skadeanmälan), när du kommer för din behandling.

 

Delbetalning

StellaKliniken kan inte erbjuda/administrera delbetalning av behandlingskostnader. Detta går dock ofta ändå att ordna endera genom att du tar ett kortlån via din egen bank, eller via Medical Finance, som vi har avtal med. Du ansöker då själv om ett lån med en passande avbetalningsplan, och lånet blir en angelägenhet mellan dig som privatperson och långivaren. När lånet är är beviljat och du har pengarna på ditt konto, kan du komma för din behandling och då betala behandlingskostnaden direkt i sin helhet. Det är alltså viktigt att du ansöker om ett lån i god tid innan din behandling.

Via Medical Finance, finns det möjlighet att delbetala behandlingar från 1000 kronor och uppåt. Detta kan vara ett gott alternativ om du överväger en mer kostsam behandling och/eller vill genomföra en behandling så snart som möjligt. Delbetalningen baseras på ett lån motsvarande summan för behandlingen. Du bestämmer själv i vilken takt du vill betala tillbaka lånet. När du bokar en behandling som ska finansieras genom Medical Finance, vill vi att du informerar oss om detta i samband med bokningen. Medical Finance behöver sedan få veta vilket datum behandlingen ska utföras, så att de kan se till att pengarna finns på vårt konto på behandlingsdagen.

Du kan ansöka om ett lån hos Medical Finance direkt på deras hemsida, eller ringa deras kundtjänst på 020-51 62 00.



Länk till Medical Finance